Skupinka pro rodiče dětiček nejen s autismem: http://www.facebook.com/groups/339222672775772/

úterý 3. února 2015

První pětiletka

Milá maminko, zítra to bude pět let, co tu nejsi. Nevím, jestli bys na mě byla pyšná. Nikdy jsi takové věci nedávala moc najevo. Já se snažím, ale Tobě bylo vždy velmi obtížné se zavděčit. Náročná na druhé, introvertní a melancholická jsi byla. Přitom Ti tolik slušelo, když ses smála. My dvě jsme to spolu neměly nikdy jednoduché. Dvě tolik odlišné povahy. Voda a oheň. Dokázaly jsme si naprosto velkolepě lézt na nervy. Nechápat se. V dětství jsem Tě jako správná dcera oddaně obdivovala. V pubertě přišlo přirozené vzdálení. A pak trvalo hodně dlouho, než jsme se k sobě dokázaly zase trochu přiblížit. A pořád bylo tolik věcí, které jsme na sobě navzájem nechápaly. Pořád Tě ráda zlobím. Když dělám něco, o čem vím, že by se Ti nelíbilo, pomyslím na Tebe a řeknu: No, a co naděláš ?!? Nic maminečko, nic. Dovedla ses tak rozhořčovat a pohoršovat, když šlo o činy druhých, kterés nemohla nebo nechtěla pochopit. Tolik ses zlobila, když jsem se bouřila. Maminka ví přeci všechno nejlíp. Neví. Vážně neví. Někdy jsou dobrými úmysly lemované i cesty do pekel. A není vždy od rodiče nejlepší řešení mít vše pod kontrolou a dítě řídit do posledního detailu. Škoda, žes tolik toužila po tom, aby Tvé děti byly dokonalé. Neumím to a ani to nechci. Chci být, jaká jsem a chci, aby mě moji milovaní takovou akceptovali. Snad dávám totéž. A s Tebou to nešlo. Alespoň jsem se poučila. A snad umím přijímat bezvýhradně. Každopádně na tom neustále pracuju. Nestěžuju si. Vím, že ses snažila. Holt člověk je tvor nedokonalý. A každý máme něco z války. Copak bys řekla na všechno, co se událo za tu dobu. Asi by ses zlobila, že jsem stále stejně nepořádná. Snad bys byla alespoň s něčím na mně spokojená. Třeba bys mi to i pověděla. Kdo ví... Bylo příjemné moci Tě obejmout. Útlá jako proutek a voňavá. Když ta debilní nemoc definitivně doničila Tvoje křehké tělíčko, ulevilo se nám. Že už je trápení konec. Honzík Tě odvezl na místo Tvému srdci nejbližší a tam teď jsi. Vždycky jsem Tě měla moc ráda a pořád mám...snad jsi našla smíření...

Žádné komentáře:

Okomentovat